سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزد ابلیس مرگ هیچ یک از مؤمنان، از مرگ فقیه محبوب تر نیست . [امام صادق علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

 


 نوشته شده توسط عباس شبستری در پنج شنبه 87/6/28 و ساعت 1:1 عصر | نظرات دیگران()

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصویرمولکولی زیر، آب رودخانه بودو است که از چندین شهر ژاپن عبور می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او معتقد است چون این آب از شهر ها می گذرد تفکرات منفی مردم روی آب تاثیرگذاشته وشکل مولکولی آب زشت می شود.

آب هائیکه از ذوب شدن برف وچشمه ها از دل کوه ها جاری می شود به دلیل اینکه افکار منفی در کنار آن نبودن شکل مولکولی آن مثبت وزیبااست.

تصویرزیر شکل آبی است که تازه از چشمه بیرون آمده.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینهم آب چشمه ای است که از سرچشمه بیرون آمده چقدر شکل آن زیباست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

باز هم آب چشمه ای دیگر که تازه از چشمه بیرون آمده وازهیچ ده یا شهری عبور نکرده.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    اینهم آب چشمه دیگری است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 اینم آب یه چشمه دیگه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مولکول اول آب یه سد . که خیلی زشته .تصویر زیرش بعداز دعا کردن چند نفر کنار آب سد که خیلی زیبا شده واقعا چیز عجیبیه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینم تصویرآب بعد از دعا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این تصویر اب لوله کشی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همین تصورزشت بالا آب لوله کشی  شهر توکیو.

دکتر پانصد نفراز استادهای مسائل معنوی را در گوشه گوشه ژاپن (که هیچ کدام در توکیونبودند) مشخص کرد که سر یک ساعت معین به این فنجان آبی که من روی میز در توکیو قرار داده ام فکر کنندودعا کنند.

 این همین تصویر بعد از دعا کردن پانصد نفر خیلی عجیبه نه

اون آب بدریخت بالا واین تصویر زیبای پائین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینم عکس دکتر و آدرس سایتش

http://www.masaru-emoto.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 نوشته شده توسط عباس شبستری در دوشنبه 87/6/25 و ساعت 6:41 عصر | نظرات دیگران()

           

میر زا احمد نی ریزی

فرزند شمس الدین محمد

 معروف به میرزا احمد نی ریزی یا میر احمد نی ریزی, توانا ترین و نامدارترین خوشنویس قلم نسخ ایران که در اواخر دوره صفویه می زیسته است.

او را  استاد الاساتید , اعجوبه زمان و نادره دوران خوانده و آخرین کسی دانسته اند که در ایران در خط نسخ ید بیضا می نموده و پس از او در حسن خط نسخ تا کنون کسی به میدان اشتهار پا ننهاده است.

 

علاوه بر آثار به جا مانده از او که تاریخ و محل کتابت آنها بخشی از تاریخ حیات وی را روشن می سازد. از منابع متقدم و تحقیقات و تالیفات معاصر نیز می توان در هر چه روشن تر شدن زندگانی این هنرمند توانای ایرانی استفاده کرد.

قدیمیترین منبعی که در آن از او یاد شده تذکره ریاض الشعرا’  واله داغستانی است. واله با او مصابحت داشته و ذیل شرح احوال عمویش لطف علیخان داغستانی, گزارش مختصری از او به دست داده است.

در تذکره های مختلف از استاد احمد نی ریزی یاد شده که مهمترین و جامع ترین تحقیق درباره احمد نی ریزی مقاله استاد ارجمند محمد حسن سمسار در دائره المعارف بزرگ اسلامی است.

میرزا احمد در نی ریز در محله سادات ولادت یافت. تاریخ تولد او دانسته نیست, اما با توجه به آثار موجود او که برخی متعلق به اواخر سده یازدهم هجری قمری است, می توان ولادت او را در نیمه دوم سده یازدهم حدس زد. برخی تولد او را در 1067 هجری قمری گفته اند که البته ماخذ رای آن ذکر نشده است.

نام پدر او ملا علی اکبر و میرزا شمسعلی نیز گفته اند. میرزا احمد در نی ریز نشو و نما یافت و در همانجا به تحصیل پرداخت و با اصول و فنون خط و کتابت آشنا شد و چنانکه گفته اند در مدرسه غیاثیه نی ریز به تعلیم شاگردان اشتغال داشت.

استاد مستقیم میرزا احمد شناخته نشد. میرزا احمد تا اواخر سده یازدهم هجری قمری در زادگاه خود به سر برد. تا این زمان تنها دو اثر به او نسبت داده اند که یکی از آن دو قطعا از آن او نیست .

وی در اواخر سده یازده رهسپار اصفهان شد و در سال 1100 هجری قمری مقارن با اواخر حکومت شاه سلیمان صفوی اول(حک 1077-1105 هجری قمری)در اصفهان سکنی گزید. میرزا احمد در خانه ای در محله پا قلعه می نشسته که بعدا به نوه دختری او میرزا ابوالحسن فرزند میر محمد اسماعیل خاتون آبادی تعلق گرفت.این خانه همچنان نسل به نسل در تملک سادات خاتون آبادی پا قلعه در آمد اتاق مشق و کتابت وی که به صورت ارسی سمت قبله ساخته شده بوده تا این اواخر باقی بود ه است.

میرزا احمد در سال 1107هجری قمری به دربار شاه سلطان حسین صفوی راه یافت و مورد توجه و عنایت خاص او و دیگر درباریان قرار گرفت.

میرزا احمد ظاهرا تا آخر عمر در اصفهان ماندگار شد. وجود آثار متعددی از 1107 تا حدود 1150 هجری قمری که در آنها به محل کتابت یعنی اصفهان اشاره شده نشان می دهد که وی بیشتر عمر خود را در اصفهان گذرانده است.

میرزا احمد آثار بسیاری پدید آورد و گفته اند که از راه کتابت حدود شصت هزار تومان صفوی و هدایا و تحف بسیاری از شاه سلطان حسین و درباریان و صاحب منصبان دریافت کرد. با وجود این از این درآمد هنگفت فقط به اندکی قناعت نمود و بقیه را در راه خدا انفاق کرد.

گفته اند که میرزا احمد 99 تا 120 قرآن, 77 صحیفه سجادیه و تعداد بسیاری ادعیه, مرقع و  قطعه کتابت کرده است.

میرزا احمد آثار بسیاری در کتابت قرآن و ادعیه دارد که اکثریت آن در موزه کاخ گلستان و مابقی در موزه های دیگر موجود می باشد.

از سالهای پایانی زندگانی میرزا احد و نیز تاریخ وفاتش هیچ اطلاعی در دست نیست. برخی تاریخ وفاتش را 1155 هجری قمری گفته اند. واله داغستانی در تذکره ریاض الشعرا’ که در سال 1161 تالیف کرده او را میرزا احمد مرحوم خوانده است.که می بایست بین دهه 50 تا 60 فوت کرده باشد.

محل دفن او را به اختلاف ذکر کرده اند. سنگلاخ, آرامگاه او را در کربلا دانسته در حالی که بعضی دیگر مدفن او را در زادگاهش نی ریز گفته اند.مرحوم جلال الدین همایی اطلاعات دقیق تری در کتاب تاریخ اصفهان به دست داده است. او مدفن میرزا احمد را در بقعه درب امام  در اصفهان دانسته و گفته است که فعلا اثری از آن دیده نمی شود ولیکن قطعی است که میرزای نی ریزی در همین مقبره ره خاک رفته است.

بنای یادبودی نیزر در زادگاهش برپا داشته اند.بنای یادبود در قبرستان میرشهاب الدین احمد در محله سادات واقع است.برخی آنجا را مدفن وی دانسته اند و حتی اخیرا سنگ قبری نیز برای آن تهیه شده و در آنجا قرار داده شده است.

در کتاب تاریخ و فرهنگ نی ریز به تفصیل درباره استاد احمد نی ریزی, زندگی نامه و آثارش  توضیح داده شده است.

 


 نوشته شده توسط عباس شبستری در دوشنبه 87/6/25 و ساعت 12:6 صبح | نظرات دیگران()

              
ابوالعباس نی ریزی فضل بن حاتم :
ابوالعباس فضل بن حاتم نی ریزی ، ستاره شناس و ریاضی دان نامدار ایرانی که در سده سوم و اوایل سده چهارم ه.ق می زیسته است . او در نی ریز ولادت یافت . تاریخ تولد وی دانسته نیست . اما با توجه به شرح احوال و تاریخ وفاتش می بایست در نیمه اول سده سوم ه.ق زاده شده باشد . تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش فرا گرفت . پس از آن ، مقارن با حکومت المعتضد بالله ( حکومت 279-289 ه.ق ) شانزدهمین خلیفه عباسی به بغداد مهاجرت کرد . شایان ذکر است که اولین حوزه علمی اسلامی در بغداد تأسیس شد و نهضت علمی اسلامی در این شهر در زمان منصور ، ابو جعفر عبدالله ( حکومت 198-218 ه.ق ) به اوج خود رسید سده سوم ه.ق که ابو العباس نی ریزی به بغداد هجرت کرد ، عصر طلایی علوم در بغداد محسوب می شد . فضل بن حاتم ظاهراً تا اواخر دوره مکتفی بالله ( حکومت 289-295 ه.ق) هفدهمین خلیفه عباسی در بغداد بود .
کمال الدین فارسی ( حسن بن علی ) ریاضی دان و منجم معروف ایرانی در کتاب تنقیح المناظر خود نوشته است : در عصر این خلیفه ( المعتضد بالله ) در رنگین کمانی ، لایه و لکه های سیاهی مشاهده می شود که خلیفه و مردم را سخت به وحشت می اندازد . ناچار به فضل نی ریزی مراجعه و علت آن را جویا می شوند . او بطور کامل، روشن و واضح علت این امر را بیان و توضیح داد و مردم و خلیفه و نزدیکان خلیفه را از بهت و حیرت و نگرانی نجات می دهد . به پاس خدمات ارزنده این دانشمند بزرگ، در سالهای اخیر مدار 19 درجه جنوبی و نصف النهار 325 کره ماه به نام فضل بن حاتم نی ریزی نام گذاری کرده اند و دانشمندان اروپایی و غربی او را به آناریتیوس (Anaritius ) می شناسند .

 


 نوشته شده توسط عباس شبستری در یکشنبه 87/6/24 و ساعت 3:0 عصر | نظرات دیگران()


 عدد 6174 را در نظر بگیرید و ارقام آن را چنان جابه جا کنید که بزرگترین عدد ممکن از آنها ساخته شود، یعنی آنها را به ترتیب نزولی قرار دهید. همچنین ارقام این عدد را طوری جابه جا کنید که کوچکترین عدد ممکن از آنها تشکیل شود و عدد اخیر را از عدد اول کم کنید خواهیم داشت: 6174 = 1467 - 7641 که همان عدد اول است.حال همین روش را برای عددی مثل 4959 اجرا می کنیم داریم :

5355 = 4599 - 9954

و همین طور برای 5355 داریم :

1998 = 3555 - 5553 

و همین طور برای 1998 داریم :

8082 = 1899 - 9981 

8532 = 0288 - 8820 

6174 = 2358 - 8532

واقعیت این است که با هر عدد چهار رقمی این کار را شروع کنیم به شرط اینکه ارقام همگی یکسان نباشند، این روش عدد 6174 را در حداکثر 7 مرحله بدست خواهد داد.


 نوشته شده توسط عباس شبستری در سه شنبه 87/6/19 و ساعت 9:8 عصر | نظرات دیگران()

                                  

                کعبه را بنه زاهد دیر را زیارت کن

                                   چشم مست او بنگر عالمی بغارت کن

                گرهلاک ما خواهی ای صنم اشارت کن

                                  خانه دل ما را از کرم عمارت کن

                   پیش از آن که این خانه رو نهد به ویرانی

               عاشقان کویش را جز ولا نمی شاید

                                 جز بدرد هجرانش مبتلا نمی شاید

               بعد هر نعم جانا حرف لا نمی شاید

                                ماسیه گلیمان را جز بلا نمی شاید

                   برتن بهایی ریز هر بلا که بتوانی

                                                           شیخ بهایی

 


 نوشته شده توسط عباس شبستری در سه شنبه 87/6/19 و ساعت 3:34 عصر | نظرات دیگران()

                     

ما در ره عشق تو اسیران بلائیم

                      کس نیست چنین عاشق بیچاره که مائیم

برما نظری کن که درین شهر غریبیم

                      برما کرمی کن که دراین شهر گدائیم

زهدی نه،که در کنج خرابات ،نشینیم

                      وجدی نه ، که بر گرد خرابات برآئیم

حلاج وشانیم، که از دار نترسیم

                      مجنون صفتانیم ،که در عشق خدائیم

ترسیدن ما چون که هم از بیم بلا بود

                      اکنون زچه تر سیم ؟ که در عین بلائیم

مارا به تو سری است که کس محرم آن نیست

            گرسر برود، سرتو باکس نگشائیم

 ما را نه غم دوزخ ونه حرص بهشت است

                      بردار زرخ پرده که مشتاق لقائیم

                                               مولانا جلال الدین مولوی

               


 نوشته شده توسط عباس شبستری در سه شنبه 87/6/19 و ساعت 3:33 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5      >

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا

<